[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره كنفرانس :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: برقراري ارتباط :: راهنماي پايگاه ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره همایش::
سازمان همایش::
برگزارکنندگان و حامیان::
تقویم همایش::
شرکت در همایش::
ارسال مقاله::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
آرشیو اطلاعیه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: محورهای تخصصی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۴/۳ | 

 محور های همایش

  • مدیریت منابع انسانی
    • آینده پژوهی در حوزه منابع انسانی سلامت
    • ارزیابی و تعیین شایستگی های مورد نیاز بخش سلامت
    • برآورد منایع انسانی مورد نیاز بخش سلامت
    • میزان و علل ریزش نیروی انسانی بخش سلامت
    • نظام ارزیابی عملکرد منابع انسانی بخش سلامت بر اساس سطوح شایستگی
    • بهره وری منابع انسانی بخش سلامت
    • آسیب شناسی منابع انسانی بخش سلامت
    • تدوین شاخص ها و طراحی مدل های بومی تعالی منابع انسانی در منابع انسانی بخش سلامت
    • تحلیل استراتژیک منابع انسانی در سازمان ها با رویکرد مدل های موجود
    • طراحی و پیاده سازی نظام جذب شایسته محور در بخش سلامت
    • تدوین شاخصها و طراحی مدل های بومی تعالی آموزش و توانمندسازی منابع انسانی بخش سلامت
    • طراحی مدل جامع ارزیابی اثربخشی آموزش های سازمانی
    • طراحی مدل جامع  نیازسنجی آموزش های سازمانی
    • استقرار نظام ارزیابی عملکرد و رتبه بندی منابع انسانی
    • مدیریت استعداد و جانشین پروری

  • تحول اداری و بهبود سازمانی
    • ارزیابی فرهنگ سازمانی
    • رویکردهای ایجاد و توسعه راه حل های نو و خلاقانه در سازمان
    • بهره گیری از روشهای نوین بهبود مستمر در سازمان ها (کایزن، 5S ، شش سیگما، مدیریت ارزش و ...)
    • نیل به تعالی سازمانی از طریق تحول اداری و بهبود سازمانی
    • فرهنگ‌سازی برای تبدیل نقش دستگاه‌ها از تصدی‌گری به هدایتگری و تسهیل‌گری
    • اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرای
    • اصلاح و مدیریت فرایندها
    • ایحاد و توسعه زیرساخت­ ها برای برنامه محوری شدن مراکز آموزشی، درمانی و اداری مالی
    • رویکردهای چابک سازی مراکز آموزشی، درمانی و اداری مالی
    • ارزیابی و بهبود کیفیت ارائه خدمات
    • اعتباربخشی موسسات آموزشی، درمانی و اداری مالی
    • استقرار ارزیابی عملکرد سازمان و مدل های تعالی سازمان

  • مدیریت مالی، بودجه و اقتصاد مقاومتی
    • محاسبه قیمت تمام شده خدمات
    • حسابداری بخش عمومی در حوزه سلامت (چالش ها و فرصت ها)
    • استاندارد های حسابداری بخش عمومی
    • بودجه بندی بر مبنای عملکرد
    • استقرار نظام تحصیل به موقع درامدها براساس قانون
    • استقرار نظام تخصیص و توزیع به موقع منابع مالی بر مبنای عملکرد
    • ترویج و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در دانشگاه های علوم پزشکی
    • آینده نگاری نظام مالی بخش سلامت
    • بودجه ریزی اثربخش در تحقق اقتصاد مقاومتی
    • مدیریت سرمایه های مالی سازمان در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی
    • چالش ها و راهکارهای تامین منابع مالی پایدار
    • چالش ها و راهکارهای پویایی و اثربخشی به منظور کارآمدی بیمه در نظام سلامت
    • نوآوری و تجاری سازی دانش
    • چالش ها و راهکارهای جیره بندی خدمات در نظام سلامت
    • مدل های جذب گردشگران سلامت در صنعت گردشگری
    • مدیریت منابع و خرید راهبردی سلامت

  • توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری
  • فرهنگ سازی، آموزش، توانمندسازی و ترغیب مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی
  • خدمات الکترونیکی سلامت (مانند پرونده الکترونیک سلامت، درمان از راه دور، نسخه نویسی الکترونیک و...)
  • خدمات الکترونیکی سلامت (چالش ها و  فرصت ها)
  • مدل های کسب و کار الکترونیک سلامت
  • رایانش ابری در حوزه سلامت
  • حکمرانی فن آوری اطلاعات در حوزه سلامت (چارچوب ها، استاندارد ها و...)
  • فن آوری اطلاعات سلامت سبز
    •   تدوین نقشه راه و برنامه منسجم و مصوب به منظور تحقق هوشمندسازی اداری
    •   تدوین دستورالعمل واحد حقوقی، فنی و مدیریتی برای تبادل داده و اطلاعات بین نهادهای بهداشتی و درمانی
    •   ضعف در زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری
    •   راهبردها و برنامه های توسعه دسترسی مردم به ارائه خدمات
    •   ارزیابی فن آوری اطلاعات

  • مدیریت فضای فیزیکی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و اداری
    • مدیریت نگهداشت منابع فیزیکی
    • مدیریت پروژه، کنترل پروژه
    • استاندارد سازی فضاهای فیزیکی (بیمارستانها، مراکز درمانی و ...)
    • راهکارهای مشارکت ذینفعان (پزشکان، پرستاران، بیماران و همراهان) در طراحی فضاهای درمانی
    • ایزو
    • مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در بیمارستانها و مراکز درمانی
    • تجهیزات نوین پزشکی
    • بیمارستان سبز، بیمارستان ایمن، بیمارستان سیار و یا بیمارستان های  نسل جدید
    • نیازسنجی، خرید و نگهداشت تجهیزات پزشکی
    • نیازسنجی، خرید و نگهداشت دارو و ملزومات پزشکی

  • اخلاق حرفه ­ای، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم
    • کدهای رفتاری اخلاقی (code of conduct) برای مشاغل مختلف
    • مدل های جبران خسارات وارده به شهروندان در اثر قصوردر ارائه خدمات
    • پاسخگویی به انتظارات غیر طبی گیرندگان خدمات سلامت
    • تکریم ارباب رجوع و سنجش میزان رضایتمندی مردم
    • توسعه بهره­مندی از سامانه سامد

  • توسعه مشارکت ­های بخش خصوصی، سمن­ ها و خیرین
    • هزینه اثربخشی روشهای مختلف بکارگیری منابع انسانی
    • راهبردهای مختلف مشارکت بخش خصوصی به تفکیک حوزه های همایش
    • واگذاری/ مشارکت بخش غیر دولتی در ساخت و تجهیز بیمارستان ها و فضاهای درمانی(احتمالا با بند فوق همپوشانی دارد)
    • مدل های اقتصادی برای ایجاد جذابیت در سرمایه گذاری  بیمارستانهای دولتی
    • بازارهای نوظهور (فرصت های سرمایه گذاری در بحث سلامت)
    • هزینه اثربخشی روشهای مختلف بکارگیری منابع انسانی
    • امکان سنجی واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت
    • ارزشیابی اثربخشی و کارایی (اقتصادی) خدمات سلامت و خدمات پشتیبانی واگذاری یا واسپاری شده
    • الزامات و تجربیات مشارکت بخش غیر دولتی در ارائه خدمات
    • توانمند سازی سازمان های غیر دولتی در ارائه خدمات
    • چالش ها و راهکارهای جذب و توسعه مشارکت خیرین و داوطلبان سلامت
    • معرفی سازمان های موفق مردم نهاد 
دفعات مشاهده: 1154 بار   |   دفعات چاپ: 80 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
دومین همایش ملی و چهارمین همایش دانشگاهی پژوهش در توسعه مدیریت و منابع نظام سلامت The 2nd National Congress and 4th University Conference on Research in The Administration and Resources Development of Health System
Persian site map - English site map - Created in 0.045 seconds with 855 queries by yektaweb 3506